Of je nu een festival organiseert, een marathon of een congres: bij het realiseren van een succesvol...
Of je nu een festival organiseert, een marathon of een congres: bij het realiseren van een succesvol event komt veel kijken. Denk aan het aanvragen van...
Of je nu een festival organiseert, een marathon of een congres: bij het realiseren van een succesvol event komt veel kijken. Denk aan het aanvragen van vergunning en sales, maar ook aan (online) marketing...
Of je nu een festival organiseert, een marathon of een congres: bij het realiseren van een succesvol event komt veel kijken. Denk aan het aanvragen van vergunning en sales, maar ook aan (online) marketing en het coördineren van de veiligheid. Ontdek hoe je van een event een ware beleving maakt.
Interactie is de belangrijkste event-trend van dit moment. Zorg voor een wow-factor, een beleving die het waard is om tijd voor vrij te maken. Hoe doe je dat? Verdiep je in de problemen van je doelgroep en biedt oplossingen waar ze wat aan hebben. Betrek je doelgroep vooraf ook bij de invulling van je evenement, creëer een community waar bezoekers input kunnen geven. Welke thema’s moeten aan bod komen, welke sprekers en hoeveel spreektijd. Ook bedrijven kijken steeds kritischer of een evenement hen wel voldoende oplevert. Hoeveel nieuwe contacten gaan we daar leggen? Welke bestaande klanten willen we daar spreken? Hoeveel publiciteit moet het opleveren? Maak de waarde van evenementen meetbaar en aantoonbaar.
Een evenement wordt dynamisch en interactief met een Lagerhuis-discussie, een parallelsessie met workshops of een superbrainstorm. Veel bedrijven laten zich inspireren door populaire televisieprogramma’s, zoals De Wereld Draait Door, Jinek of RTL Late Night. De meerwaarde van een evenement is dat je mensen live spreekt. Geef bezoekers daar de gelegenheid voor door kleine groepjes te creëren en zorg dat een interessante spreker na zijn toespraak nog aanwezig is om met ze te praten. Nieuwe technologieën helpen ook om het evenement persoonlijker te maken. Met apps als NetworkTables kun je bijvoorbeeld zelf kiezen bij welke andere deelnemers je aan tafel zit tijdens het diner. Zo help je bezoekers om het maximale uit een evenement te halen. Na het volgen van deze NCOI opleiding gebruik je je kennis over al deze ontwikkelingen op de juiste en professionele manier bij jouw events.
Ben jij een kei in organiseren en houd je van sport? Lijkt het je leuk om sportactiviteiten en evenementen te organiseren? In de korte opleiding MBO Sportorganisatie en Evenementen leer je wat hier allemaal bij komt kijken. Je doet kennis op en ontwikkelt vaardigheden waarmee jij goede sportactiviteiten en evenementen kunt opzetten en begeleiden. Zo leer je bijvoorbeeld een toernooi plannen en een draaiboek maken.
In de praktische opleiding MBO Evenementenorganisatie verdiep jij je in de evenementenorganisatie. Je krijgt zicht op de verschillende soorten evenementen en opdrachtgevers, leert onderhandelen en werken volgens een draaiboek en tijdsplanning. Ook ga je aan de slag met de communicatie rondom een evenement en maak je beveiligingsplan. Na afloop van deze opleiding weet jij precies hoe je een succesvol evenement organiseert.
Jij wilt graag aan de slag in de evenementenorganisatie en zoekt een opleiding op het hoogst erkende MBO-niveau. Dan is de opleiding MBO Medewerker Evenementenorganisatie niveau 4 een goede keuze. Hierin leren docenten uit de praktijk je alles over de organisatie van een evenement en de verschillende soorten evenementen. Ook verdiep jij je in marketing en ontwikkel je jouw communicatieve vaardigheden.