Gebouwenbeheer, logistiek, verhuizingen. Medewerkers facilitaire dienstverlening houden, vaak onopgemerkt,...
Gebouwenbeheer, logistiek, verhuizingen. Medewerkers facilitaire dienstverlening houden, vaak onopgemerkt, een organisatie draaiende. Maar ook dit vak...
Gebouwenbeheer, logistiek, verhuizingen. Medewerkers facilitaire dienstverlening houden, vaak onopgemerkt, een organisatie draaiende. Maar ook dit vak is aan trends onderhevig. Zo wordt de samenwerking...
Gebouwenbeheer, logistiek, verhuizingen. Medewerkers facilitaire dienstverlening houden, vaak onopgemerkt, een organisatie draaiende. Maar ook dit vak is aan trends onderhevig. Zo wordt de samenwerking tussen de verschillende afdelingen steeds belangrijker: de horizontale integratie. Hoe ga jij dit in jouw organisatie inzetten?
Een organisatie valt of staat bij de kwaliteit van de facilitaire dienstverlening. En aangezien organisaties constant veranderen, doet de facilitaire dienstverlening dat ook.
Zo zien we dat de samenwerking tussen verschillende afdelingen steeds belangrijker wordt. Horizontale integratie biedt organisaties namelijk veel voordelen. Maar dan moeten de afdelingen wél op de juiste manier geïntegreerd worden door de facilitaire dienstverlener.
Een andere ontwikkeling is de focus op klantervaringen. De waardering van de klant heeft natuurlijk altijd centraal gestaan. Uitgebreid kijken naar wat zij ervaren, gaat echter een stapje verder. Deze ervaringen worden namelijk niet alleen bepaald door de daadwerkelijke dienstverlening, maar ook door bijvoorbeeld de manier waarop de klant benaderd wordt, of de processen soepel verlopen en in wat voor omgeving de klant zich bevindt.
In het verlengde van het vorige punt: een andere trend is dat we meer aandacht gaan besteden aan het managen van klantverwachtingen. Steeds vaker kijkt de facilitair dienstverlener vooraf naar de behoeften en verwachtingen van de klant. Op die manier kunnen deze verwachtingen beter gemanaged worden. En dat is uiteindelijk goed voor de klanttevredenheid.
Als medewerker Facilitaire dienstverlening werk je zelfstandig binnen een team. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het gebruiksklaar maken van ruimten, uitvoeren van licht administratieve of onderhoudswerkzaamheden of het helpen van gasten of deelnemers. In de opleiding MBO Medewerker Facilitaire Dienstverlening niveau 2 komen alle belangrijke onderwerpen aan de orde. Zo behaal jij met deze opleiding een erkend diploma dat maatgevend is binnen het vakgebied.
Ben jij werkzaam in de facilitaire dienstverlening of wil je dat gaan doen? En wil je je (verder) ontwikkelen tot leidinggevende? Dan is deze opleiding op het hoogste erkende MBO-niveau de juiste keuze. Je verdiept je in de belangrijkste onderwerpen van het facilitair management. En kunt je opgedane vaardigheden en kennis meteen in in de praktijk gebruiken. Het diploma dat je met deze erkende opleiding MBO Facilitair Leidinggevende van NCOI behaalt, geldt als de standaard in de branche.
Wil jij je ontwikkelen tot een veelzijdig en volwaardig medewerker facilitaire dienstverlening? Dan is de opleiding MBO Professioneel Facilitair Medewerker een goede keuze! Je leert veel over de verschillende processen binnen organisaties en het beheer van gebouwen. In deze opleiding kun je al je organisatietalent kwijt. Na afloop heb jij de kennis en kunde om succesvol te werken binnen de facilitaire dienstverlening.