Houd je je in je werk bezig met branding of ga je dat doen? Bijvoorbeeld als junior brandmanager? Dan...
Houd je je in je werk bezig met branding of ga je dat doen? Bijvoorbeeld als junior brandmanager? Dan is het belangrijk dat je hiervoor de juiste kennis...
Houd je je in je werk bezig met branding of ga je dat doen? Bijvoorbeeld als junior brandmanager? Dan is het belangrijk dat je hiervoor de juiste kennis en vaardigheden in huis hebt. Daarom vind je op...
Houd je je in je werk bezig met branding of ga je dat doen? Bijvoorbeeld als junior brandmanager? Dan is het belangrijk dat je hiervoor de juiste kennis en vaardigheden in huis hebt. Daarom vind je op Opleiding.nl een breed aanbod opleidingen en trainingen binnen dit vakgebied. En omdat we hiervoor samenwerken met de beste opleiders van Nederland, kies je altijd voor een opleiding van hoge kwaliteit.
Als organisatie wil je natuurlijk dat je klanten naar jou gaan en niet naar de concurrent. Daarom is het belangrijk dat je je voldoende van je concurrenten onderscheidt. Daarbij speelt branding een belangrijke rol. Dit betekent letterlijk brandmerken en gaat om je merkidentiteit. Het is een middel om te laten zien wie je bent als merk of organisatie en welke producten of diensten je levert. Daarbij denk je waarschijnlijk al snel aan je visuele identiteit, zoals je logo, huisstijl en visitekaartjes. Maar het gaat veel verder dan dat. Branding gaat ook om waar je als organisatie voor staat en hoe je dat uitdraagt.
Wil je aan de slag met een opleiding branding? Dan is het goed om te weten dat er verschillende soorten branding zijn. We lichten ze hieronder voor je toe:
Hierbij zet je je organisatie neer als merk. Daarbij werk je aan een sterk merkimago. Wanneer je je kunt onderscheiden van de concurrent is de kans groter dat klanten zich aan je merk willen verbinden. Aan de slag met corporate branding? Volg dan de opleiding HBO Corporate identity and branding of de Masterclass Organisational Branding.
Ook hier zie je je organisatie als merk, maar dan vanuit je rol als werkgever. Je zet je organisatie neer als een aantrekkelijke werkgever waar medewerkers graag willen werken. Dit gaat niet alleen om een goede naamsbekendheid, maar bijvoorbeeld ook om de sfeer op de werkvloer. Hiermee kun je nieuw talent aantrekken en behouden. Aan de slag met employer branding? Volg dan de Training Employer Branding of het HBO programma Employer Branding.
Wil je dat je medewerkers de identiteit van je organisatie goed uitdragen? Dan moeten zij het DNA van de organisatie echt denken, voelen en doen. Met internal branding zorg je ervoor dat de waarden van je organisatie echt gaan leven onder je medewerkers. Aan de slag met internal branding? Kies dan bijvoorbeeld voor de Masterclass Internal Branding.
Branding is niet alleen nuttig voor je organisatie, maar ook voor jou als persoon. Je kunt jezelf namelijk ook als een sterk merk in de markt zetten voor je (toekomstige) werkgever, collega's en klanten. Door te laten zien wie je bent en waar je voor staat, zorg je dat andere mensen zich aan je willen verbinden. Aan de slag met personal branding? Dan vormt de online training Personal Branding een goede introductie.
Een populaire functie op het gebied van branding is brandmanager. Maar wat doet een brandmanager precies? Kort gezegd houdt hij of zij zich bezig met het vergroten van het marktaandeel van een merk. De brandmanager denkt mee over de marketingstrategie, ontwikkelt campagnes en stuurt verschillende betrokkenen aan. Wil je aan de slag met brandmanagement? Dan leg je een goede basis met de Masterclass Branding en Positionering of de Masterclass Online Branding.
Heb je een vraag of behoefte aan persoonlijk studieadvies? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseurs. Zij denken graag met je mee.