In deze digitale tijd willen klanten snel en zonder te veel moeite hun behoeftes vervuld zien. Dat vraagt...
In deze digitale tijd willen klanten snel en zonder te veel moeite hun behoeftes vervuld zien. Dat vraagt om veel kwaliteiten in een ondernemer. Hoe ontwikkel...
In deze digitale tijd willen klanten snel en zonder te veel moeite hun behoeftes vervuld zien. Dat vraagt om veel kwaliteiten in een ondernemer. Hoe ontwikkel je je tot een allround ondernemer? En benut...
In deze digitale tijd willen klanten snel en zonder te veel moeite hun behoeftes vervuld zien. Dat vraagt om veel kwaliteiten in een ondernemer. Hoe ontwikkel je je tot een allround ondernemer? En benut je de verkoopkansen van je organisatie optimaal?
De digitale wereld raakt meer en meer verweven met onze fysieke wereld en inmiddels kun je eigenlijk al niet meer van twee aparte werelden spreken. Als ondernemer moet je je horizon verbreden en creatief zijn; gebruik maken van de technologische mogelijkheden.
Alles draait om het zorgen voor de ultieme klantbeleving. De klant wil persoonlijk worden benaderd, zowel in de digitale als in de fysieke winkel. Daarin zullen chatbots een steeds grotere rol gaan spelen en een vlekkeloos verloop van zoektocht naar aankoop vergemakkelijken. Die aankoop kan nog eens worden versoepeld door mobiele betaalmogelijkheden. In de fysieke winkel kun je denken aan interactieve touchscreens of interactieve pas spiegels die de kleding in een andere maat of kleur kunnen laten zien. Of zijn zelfs kleermaker robots, die met een 3D-beeld kleding ter plekke kunnen naaien, de toekomst? De bezorging zal door alle concurrentie steeds sneller worden. Zullen drones de postbezorging over gaan nemen?
De klant van nu - en zeker van de toekomst - wil zijn behoeftes onmiddellijk vervuld krijgen, en hiervoor niet te veel stappen hoeven nemen. Dit vergt van de ondernemer een grote inzet, strakke organisatie en goed opgeleide werknemers, zowel achter de digitale schermen als in de fysieke winkel.