Introductie
Je bent een (junior) bedrijfsanalist, product owner, requirements engineer, businessmanager, business changemanager of projectmanager, en wilt graag meer kennis opdoen over bedrijfsanalyses.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Tijdens deze klassikale training worden alle aspecten van een requirementsanalyse uitgelegd door een ervaren trainer uit de praktijk. Zo ga je aan de slag met het toepassen van onderzoekstechnieken door middel van praktijkopdrachten. Ook komt requirementsmanagement uitgebreid aan bod.
Opleidingskenmerk(en)
Trainingen
Leerplan
InhoudWhat is business analysis?
- Competencies of a business analyst
- Strategy analysis
- Business analysis Process Model
- Investigation Techniques Stakeholder analysis & Management
- Modelling business Processes
- Defining the solution
- Making a business and financial case
- Establishing the requirements
- Documenting & Managing requirements
- Modelling requirements
- Delivering the requirements
- Delivering the business solution
- Exam
Leerdoel(en)
Tijdens deze training biedt een ervaren deskundige, zowel vanuit theoretisch als praktisch perspectief, inzicht in de rol en taken van een bedrijfsanalist.
Toelating
Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor deze training.
Diploma uitreiking
De training wordt afgerond met een examen. Dit examen wordt op dag 3 afgenomen en is bij de training inbegrepen. Na het afronden van deze training ontvang je het certificaat 'BCS Foundation in Business Analysis ' van de British Computer Society.