Mensen op een lijn krijgen, de dialoog aangaan bij weerstand en bezwaren. Als een organisatie verandert,...
Mensen op een lijn krijgen, de dialoog aangaan bij weerstand en bezwaren. Als een organisatie verandert, is het niet altijd eenvoudig iedereen mee te...
Mensen op een lijn krijgen, de dialoog aangaan bij weerstand en bezwaren. Als een organisatie verandert, is het niet altijd eenvoudig iedereen mee te krijgen. Dat vraagt om een goede communicatie. Maar...
Mensen op een lijn krijgen, de dialoog aangaan bij weerstand en bezwaren. Als een organisatie verandert, is het niet altijd eenvoudig iedereen mee te krijgen. Dat vraagt om een goede communicatie. Maar met de vele technische mogelijkheden, wordt deze basale vorm weleens vergeten: de mondelinge communicatie. Hoe effectief communiceer jij mondeling?
De technologische ontwikkelingen bieden ontzettend veel manieren om de doelgroep te benaderen. Samenwerking met marketing en data-analisten is daarom belangrijk voor de communicatieprofessional. Daarbij moet je steeds alert blijven op nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden. Flexibel zijn, om in te kunnen spelen op verschillende scenario’s. Verandering is de enige constante, dus je moet kunnen omgaan met onzekerheid en snelheid. De communicatieprofessional is aanjager om als organisatie mee te veranderen. Geen eenvoudige taak, want hoe krijg je iedereen op één lijn en hoe ga je om met weerstand en bezwaren?
De kracht van effectieve mondelinge communicatie is om intern de organisatie te kunnen verbinden. In gesprek gaan over verwachtingen over en weer en het bieden van houvast. Een gemeenschappelijke waarde met en voor anderen creëren, allianties maken, groepen bij elkaar brengen, bruggen bouwen door dialoog en co-creatie. De communicatieprofessional legt de drijfveren van een organisatie bloot en komt zo tot de kern. Dit maakt de toegevoegde waarde van een organisatie ook zichtbaar voor anderen. Dit gaat een stap verder dan ‘corporate social responsibility’. In onze opleidingen leer je methoden, technieken en gedragsstrategieën die je mondelinge communicatie en persoonlijk functioneren aanzienlijk zullen verbeteren.
Sommige mensen communiceren veel beter dan gemiddeld. Zij gebruiken allemaal dezelfde onbewuste gedragsstrategieën. Met behulp van praktische technieken en methoden van NLP ((neurolinguïstisch programmeren) leer jij in deze training ook effectiever communiceren. Hierdoor ben jij in staat beter te luisteren en informatie te filteren. Je krijgt inzicht in interactie- en communicatiepatronen én kunt vanuit je eigen kracht omgaan met lastige situaties.
Als manager of Hoger Opgeleide heb je vaak uiteenlopende en grote verantwoordelijken. Een effectieve communicatie is daarbij van groot belang. In de training Communicatie voor Managers en Hoger Opgeleiden ga je met behulp van diverse werkvormen aan de slag om je communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken te verbeteren. In de training oefen je je opgedane vaardigheden met een trainingsacteur.
Wil jij graag daadkrachtiger, zelfverzekerder of assertiever reageren? Dan is de training Assertief en Zelfverzekerd Communiceren een goede keuze. Ervaren trainers helpen je om je assertiviteit te verbeteren. Je leert vaardigheden die je helpen om zelfverzekerder over te komen, controle te behouden over je eigen belangen en je grenzen aan te geven.