Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Goede marketing is essentieel voor een bedrijf. Op de marketingafdeling ben jij medeverantwoordelijk voor het effectief inspelen op consumentengedrag. Zaken als online marketing en marktverkenning komen uitgebreid aan bod. Wil je jezelf verder verdiepen in de kernelementen van marketing? Dan is dit programma echt iets voor jou! De docent is zelf al jaren actief in de marketingcommunicatie en kan al je vragen beantwoorden. Of je nu op een marketingafdeling wilt werken of je verantwoordelijkheden als supportprofessional wilt uitbreiden: met deze vakopleiding zet je een stevige stap in je carrière!
Opleidingskenmerk(en)
Vakopleiding
Leerplan
Bij het aantal lessen wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 lessen op dezelfde dag. In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Marketing
(4 lessen)
- Marketing, sales en communicatie
- Product, prijs, plaats en promotie
- Consumentengedrag
- Online marketing en social media
- Onderdelen van een marketingplan
Online marketing en communicatie
(6 lessen)
- Kennismaken met online marketing (SEO, SEA)
- Wanneer inzetten van online marketing
- Continue online zichtbaarheid
- Nieuwsbrieven, bloggen, video, audio en social media
- Zakelijke social-mediapagina’s aanmaken en beheren
- Website beheren en content updaten
- Teksten redigeren
- Privacywetgeving en consequenties daarvan met betrekking tot online marketing
Marktverkenning
(6 lessen)
- Marktontwikkelingen
- Marktaandelen
- Concurrenten
- Marktanalyse
- Verkennen van de markt
- Marktonderzoek
- Grafieken en diagrammen
- Wat betekenen de cijfers en figuren
Leerdoel(en)
Tijdens deze vakopleiding staat de praktijk centraal. De bijeenkomsten worden verzorgd door ervaren vakdocenten die voor jou optimaal de theorie aan praktijksituaties kunnen koppelen. Ook ga je zelf aan de slag. Zo leer je door te doen. Aan de hand van twee modules verdiep je je in de kern van marketing. Zo komen onderwerpen als de marketingmix, online marketing en online zichtbaarheid aan de orde. Je verdiept je in SEO en SEA, leert hoe je een zakelijke social-mediapagina aanmaakt en gaat aan de slag met het beheren van een website en updaten van content. Na afloop van het programma ben je in staat je te profileren op een marketingafdeling en met succes aan de slag te gaan. Daar focus je je samen op met de docent.
In het programma wordt gebruikgemaakt van actueel lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.