Het onderwijs is continu in beweging. Niet alleen door de digitalisering, maar ook in de belangen van...
Het onderwijs is continu in beweging. Niet alleen door de digitalisering, maar ook in de belangen van de leerlingen is een verschuiving merkbaar. De persoonlijke...
Het onderwijs is continu in beweging. Niet alleen door de digitalisering, maar ook in de belangen van de leerlingen is een verschuiving merkbaar. De persoonlijke behoefte staat steeds meer centraal. Is...
Het onderwijs is continu in beweging. Niet alleen door de digitalisering, maar ook in de belangen van de leerlingen is een verschuiving merkbaar. De persoonlijke behoefte staat steeds meer centraal. Is jouw kennis als opleider up-to-date?
Het vernieuwen van onderwijs en het ontwikkelen en uitvoeren van opleidingen is een interessant vakgebied. Door de groeiende kennis en toenemende digitalisering is de onderwijssector continu in beweging. Om het onderwijs te optimaliseren en opleidingsdoelstellingen te realiseren, is essentieel om van deze trends en ontwikkelingen op de hoogte te zijn. Als je wilt inspelen op de behoefte van de maatschappij dan moet je namelijk in staat zijn om innovatieve leertechnieken goed in te zetten.
We hebben een aantal onderwijstrends voor je op een rij gezet, op basis van het jaarlijkse rapport van New Media Consortium (NMC).
De persoonlijke behoefte en belangen van de leerling staan meer dan ooit centraal in het onderwijs. Dat is altijd al zo geweest, maar hier is de laatste jaren nog meer nadruk op komen te liggen.
Onderwijsinstellingen geven leerlingen steeds meer ruimte, om zodoende hun eigen talenten te ontwikkelen en ideeën uit te werken. Naast het bijbrengen van specifieke kennis en vaardigheden, is er ook meer aandacht voor de ontwikkeling van de soft skills van leerlingen, zoals het probleemoplossend vermogen.
Door de toenemende rol van technologie in het onderwijs, zijn leeromgevingen de laatste jaren aanzienlijk herzien. Heutagogiek speelt een steeds grotere rol, ofwel leerlinggestuurd onderwijs, in tegenstelling tot het traditionele docent-gestuurde onderwijs.