€ 2.185,- (incl. BTW) Deze vanafprijs is o.b.v. het goedkoopste startmoment.
12 maanden
MBO-programma
LOI
Als medisch receptionist/telefonist heb je contact met patiënten, maar ook met huisartsen, verpleegkundigen en ander zorgverleners. Een afwisselende én verantwoordelijke baan! Lijkt het je leuk om als medisch receptionist/telefonist te werken maar kun of wil je nog geen stage lopen? Kies dan voor dit korte MBO-programma.
In dit korte en praktijkgerichte MBO-programma Medisch receptionist/telefonist leer je o.a. met de computer omgaan, telefoongesprekken voeren en de agenda beheren, maar doet ook de medische kennis op die je in een medische omgeving nodig hebt. Met dit korte MBO-programma zet je een belangrijke stap naar een mooie loopbaan.
Dit korte MBO-programma is de ideale keuze voor iedereen die op MBO-niveau wil leren over het vak receptionist of telefonist in een medische omgeving.. De opleiding is ook een aanrader voor wie een volledige MBO-opleiding wil volgen, maar (nog) geen stage kan of wil lopen.
Als medisch receptionist of telefonist heb je een afwisselende én verantwoordelijke functie. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag bij een ziekenhuis, een dokterspraktijk of andere instelling in de gezondheidszorg.
Je volgt in deze opleiding verschillende modules en doet veel vakkennis op. Je leert o.a. moeiteloos werken met de computer, snel en foutloos typen, telefoongesprekken voeren, de agenda beheren, omgaan met een archief en de voorraad beheren. Het onderdeel Medisch secretaresse gaat uitgebreid in op de specifieke kennis en die je in een medische omgeving nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan medische termen en begrippen en medische secretariaatswerkzaamheden.
Hieronder lees je wat je leert in de verschillende modules.
ComputervaardighedenIn deze module laat je zien dat je kunt omgaan met de computer en veelgebruikte programma’s, zoals Word en Excel. Dit doe je door het maken van een opdracht, waarop je feedback krijgt van je docent.
SneltypenJe oefent tijdens deze module je toetsenbordvaardigheid op je eigen QWERTY-toetsenbord. Zo oefen je het ontwikkelen van snelheid en leer je je type-houding verbeteren. Na afloop kun je blind en foutloos typen met tien vingers.
Zakelijke correspondentieNa afronding ben je in staat om zakelijke post correct te verwerken en kun je de bijbehorende administratieve werkzaamheden uitvoeren.
Mondelinge communicatieJe leert meer over het voeren en afhandelen van telefoongesprekken, informatie verzamelen, mondeling informatie verstrekken, bijeenkomsten organiseren en bezoekers ontvangen.
Post en agendabeheerJe leert alles over post ontvangen, dateren, sorteren en distribueren. Verder leer je hoe je afspraken kunt vastleggen, wijzigen en afstemmen in de agenda.
Kwaliteit en zakelijke etiquetteTijdens deze module leer je nauwkeurig werken. Na afloop kun je op de juiste wijze corresponderen (mondeling en schriftelijk) met collega’s en derden.
Administratieve werkzaamhedenNa afloop van deze module weet je hoe gegevens moet verwerken en waar je op moet letten bij het controleren. Ook krijg je inzicht in de Arbo-regels en de ergonomie op de werkplek.
ArchiverenJe leert informatie binnen wettelijke kaders registreren, opslaan en archiveren. Verder leer je tijdens deze module meer over persoonsgegevens, privacywetgeving en beveiliging van gegevens en systemen.
Logistiek en voorraadbeheerJe oefent met het bewaken van de voorraden in een kantooromgeving en je leert deze op peil te houden. Ook leer je goederen op passende wijze verzenden. Na afloop weet je precies hoe je een klein magazijn bijhoudt.
Organisatie van bijeenkomstenIn deze module leer je over reserveringssystemen, faciliteiten verzorgen, catering, facilitaire zaken, ICT-zaken en het op orde brengen van de vergaderzaal op orde maakt. Na afronding weet je precies hoe je een bijeenkomst conform de wensen moet voorbereiden.
Medisch secretaresseIn deze module doe je de specifieke kennis op die je als medisch secretaresse nodig hebt. Je leert bijvoorbeeld hoe de gezondheidszorg in elkaar zit. Ook leer je over fysiologie, anatomie en pathologie en over medische termen en begrippen. Uiteraard is er ook uitgebreid aandacht voor medische secretariaatswerkzaamheden.
Je hoeft zelf geen boeken meer te kopen. Al het lesmateriaal is inbegrepen bij het lesgeld.
Het lesmateriaal is gebaseerd op het werken op een Windows-computer. Je kunt de opleiding ook volgen wanneer je gebruik maakt van een Mac. Houd er dan wel rekening mee dat het lesmateriaal op een aantal punten niet volledig aansluit.
Om deze opleiding te kunnen volgen, heb je geen specifieke vooropleiding nodig.
Starten op ieder gewenst moment waar en wanneer het uitkomt. Met online begeleiding van ervaren docenten.
Tijdens je opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.
MBO-programma