Introductie
Je wilt je verder ontwikkelen in marketing en sales op hoger niveau. Deze opleiding is een uitstekende keuze voor leidinggevenden en staf- en adviesrollen. De opleiding wordt verzorgd op Post HBO-niveau. Je beschikt ten minste over HBO-werk- en -denkniveau, opgedaan door opleiding of in de praktijk.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
In deze opleiding Post HBO Marketing- en Salesmanagement komen alle relevante aspecten op het gebied van strategisch sales- en marketingmanagement aan bod. In het programma worden beide vakgebieden op praktijkgerichte manier behandeld. Zo ga je in op strategie, doelstellingen en prognoses van sales. Welke doelen stel je en hoe haalbaar zijn die? Daarnaast richt je je op marketing en hoe je daar invulling aan geeft vanuit jouw organisatiestrategie. Je gaat direct in de praktijk aan de slag met de onderwerpen, zodat je wat je leert ook meteen in je werk kunt toepassen.
Opleidingskenmerk(en)
Post Bachelor
Leerplan
In deze praktijkgerichte opleiding ga je aan de slag met de verdere ontwikkeling van je vaardigheden op het gebied van marketing en sales. Je leert haalbare doelen te stellen, de juiste salesteams samen te stellen en de teams te motiveren hun targets te halen. Daarnaast leer je op marketingtechnisch gebied strategie om te zetten naar een praktisch marketingplan. Je doet dat met nieuwe kennis over klantprofilering en merkpositionering.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Strategisch sales- en accountmanagement
(6 bijeenkomsten)
- Salesmanagement en -strategie
- Organisatie- en managementskills
- Inrichten van het salesteam
- Salesdoelstellingen en -prognoses
- Beloning en targetsetting
- Accountindeling en -bewerking
- Salesprestaties en salesrapportages
Marketingmanagement
(6 bijeenkomsten)
- Strategie vertalen naar marketingbeleid
- Marketingproces
- Marketingcommunicatie
- Klantprofilering en inzicht in doelgroepen
- Strategisch merkenbeleid
- Inzet van media (RTV, online, print)
- Direct marketing
- Social media en zoekmachinemarketing
- Online marketing en communicatie
- Opstellen van een marketingplan
- Werken met marketingbudgetten
Leerdoel(en)
In dit praktijkgerichte programma ga je aan de slag met de verdere ontwikkeling van je vaardigheden op het gebied van marketing en sales. Je leert haalbare doelen te stellen, de juiste salesteams samen te stellen en de teams te motiveren hun targets te halen. Daarnaast leer je op marketingtechnisch gebied strategie om te zetten naar een praktisch marketingplan. Je doet dat met nieuwe kennis over klantprofilering en merkpositionering.