Introductie
Medewerkers die producten, goederen en diensten verkopen en daarvoor ook klanten bezoeken. Ook voor hen die belangstelling hebben voor verkoop, verkoopstrategieën en -methoden is deze training uiterst leerzaam en waardevol.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Jezelf en je product verkopen met succesvol resultaat. Dat is het doel van deze training. Je leert alle relevante vaardigheden om op klantgerichte en professionele wijze te verkopen. Je versterkt je commerciële instelling, je communiceert klantgericht en speelt in op koopsignalen. In de bijeenkomsten oefen je met prospecting, het voeren van verkoopgesprekken en offreren. Jij weet na afloop hoe je een goede band met de klant krijgt, de wensen en behoeften van klanten succesvol matcht met de diensten en producten van je organisatie en hoe je de deal sluit.
Opleidingskenmerk(en)
Trainingen
Leerplan
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Persoonlijke intake
- Vastleggen leerdoelen
- Persoonlijke ontwikkelvraag
Werken met commerciële doelstellingen
- Werken met verkoopdoelstellingen
- Organisatie- en persoonlijke doelen
Succesvolle prospecting
- Telefonische afspraken maken
- De voorbereiding en eerste indruk
- 30-secondenpresentatie
Het verkoopgesprek
- Voorbereiding op klantenbezoek
- De opening van het verkoopgesprek
- Vraag- en luistertechnieken
- Behoefte-inventarisatie
- Klantgericht argumenteren
- Herkennen van koopsignalen
- Onderhandelingsvaardigheden
- Afsluittechnieken toepassen
- Omgaan met bezwaren van de klant
- Communicatietechnieken
Offertetraject
- Verzamelen van de juiste informatie
- De winnende offerte
- Nabellen offerte
Commercieel presenteren
- Presenteren op klantvoordelen
- Presenteren om indruk te maken
Serious game
- Nightmare Competitor
- Win jij de klant voor je?
- Ben jij de concurrentie de baas?
Persoonlijk ontwikkelplan
- Vastleggen ontwikkelstappen
- Persoonlijk actieplan
Leerdoel(en)
In deze training ligt de nadruk op de praktijk van sales- en accountmanagement: van ‘prospecting’ via het verkoopgesprek en de offerte tot het commercieel onderhandelen. Ook besteed je aandacht aan de aftersales en het warm houden van de relatie met je klant. Voorafgaand aan de training geef jij aan waar je moeite mee hebt en op welk vlak jij je verder wilt verbeteren. De trainer neemt dit mee en zorgt ervoor dat je doelgericht kunt toewerken naar je leerdoelen. Hierdoor haal je maximaal resultaat uit de training. Onderdeel van de training is de game Nightmare Competitor, een van onze serious games.
Om de impact van de training te vergroten oefen je met een trainingsacteur, aan de hand van de High Impact Performance-aanpak. Dat is een veilige én confronterende trainingsmethode die ervoor zorgt dat je meer inzicht krijgt in het effect van je handelen en gedrag.