Cookies en privacy

SRM AI Marketeer - Dag (SRM)

Vanaf

€ 4.009,95 (incl. BTW)

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

SRM

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Je werkt als marketeer, data-analist, digital marketingmanager of -professional en je wilt weten welke rol AI kan spelen binnen jouw organisatie.

Omschrijving

Sinds de afschaffing van third-party cookies is gebruikersvolging een stuk lastiger geworden. GenAI vormt de toekomst van datagestuurde marketing en biedt dé oplossing voor gepersonaliseerde klantervaringen. Met deze vakopleiding SRM AI Marketeer krijg je de tools in handen om met generatieve AI meters te maken in digital marketing.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Praktische AI tools voor Marketing- en Communicatieprofessionals - SRM Track

(2 bijeenkomsten)

  • Gebruik van GenAI (ChatGPT, Bard en CoPilot) voor contentcreatie, groei en data-analyse
  • ChatGPT voor marketingteksten op basis van brandvoices
  • Op maat gemaakte afbeeldingen voor visuele impact met Midjourney of Bing
  • Audiocontent die aansluit bij marketingdoelen
  • Animaties en video's voor dynamische communicatie
First Party Data - SRM Track

(4 bijeenkomsten)

  • Beyond 'Death of Cookies': leren benutten van first party data
  • Data en AI voor marktdemand: identificeren van veranderingen in vraag
  • Verborgen en over-/onderbediende behoeften: latente behoeften herkennen
  • Product/markt fit valideren: groeimodellen ontwerpen met data
  • Belangrijke data en metrics: bepalen voor bedrijfsprestaties
  • Klantgerichtheid: focus op klantbehoeften
  • Lean start-up in marketing: nieuwe proposities succesvol maken
  • Digitale marketing en sales: succes drijven met data
  • Gebruik van ChatGPT en generatieve AI voor groei en data-analyse
AI en Marketing Intelligence - SRM Track

(4 bijeenkomsten)

  • Product/markt fit valideren: groeimodellen ontwerpen met data en AI
  • Data en metrics: bepalen voor marketingprestaties (KPI’s)
  • Self Service Dashboarding
  • BI voor digital marketing en sales inzichten
  • Starten met een data driven businessmodel

Leerdoel(en)

Het programma bestaat uit een combinatie van 3 trainingen. Tijdens elk van deze trainingen staat een ander thema centraal. Zo verdiep je je in first-party data en ontdek je welke klantgegevens jouw organisatie al heeft. Je maakt kennis met AI-tools als ChatGPT, Gemini en Midjourney en ontdekt hoe je deze applicaties kunt inzetten om je marketinginspanningen naar een hoger niveau te tillen. Uiteraard wil je ook dat weer kunnen meten. Daarom staan we stil bij het formuleren van KPI’s en het integreren van AI binnen jouw organisatie en werkwijze.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
SRM AI Marketeer - Dag (SRM)
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure