€ 2.183,- (incl. BTW) Deze vanafprijs is o.b.v. het goedkoopste startmoment.
6 maanden
Trainingen
LOI
Wil jij je verdiepen in data analytics binnen touroperating, zodat je relevante data leert analyseren en gebruiken voor de verbetering van de online marketing? Kies dan voor de korte LOI-opleiding Touroperating en marketingcommunicatie.
Tijdens deze opleiding leer je alles over het toepassen van data analytics, marketingcommunicatie, online marketing en adverteren binnen (het vakgebied) touroperating. Ook ga je aan de slag met het bedenken van een innovatieve of moderne marketingtool binnen een nieuw of bestaand toeristisch product.
De korte opleiding Touroperating en marketingcommunicatie is bestemd voor (ervaren) MBO- en HBO-professionals binnen de touroperatingbranche die zich willen verdiepen in data analytics voor online marketing. Verder is deze opleiding ook geschikt voor iedereen die zich wil verdiepen in het vakgebied online marketing en communicatie.
Tijdens deze opleiding leer je bedrijven binnen de toeristische sector zelfstandig adviseren op basis van een (big) data analyse over de verbetering van de marketingcommunicatie. Hierbij houd je rekening met privacywetgeving, zoals de AVG en informatiebeveiliging zoals ISO 27001. Ook leer je advies geven over de inzet van owned en paid media binnen een marketing communicatiestrategie. Verder ga je aan de slag met het visualiseren van de concrete bedrijfssituatie van een touroperator. Hierbij maak je gebruik van het business model canvas en het waarde propositie canvas. Ook leer je adviseren over het verbeteren of vernieuwen de bedrijfsvoering, zowel binnen de eigen onderneming als op de toeristische bestemming. Ten slotte bedenk je een innovatieve of moderne marketingtool binnen een nieuw of bestaand toeristisch product.
De opleiding bestaat uit de volgende modules:
Data analytics en marketingcommunicatieIn deze module leer je om op basis van de customer journey relevante data te verzamelen. Ook het analyseren en duiden van deze data komt uitgebreid aan bod. Bovendien leer je je inzichten op een aantrekkelijke manier presenteren aan stakeholders.
Online marketing en adverterenDeze module behandelt verschillende vormen van owned en paid media. Welke rol spelen deze binnen de algemene marketing en in het bijzonder binnen de online funnels? Hoe kunnen ze succesvol worden ingezet? Welke tooling wordt veel gebruikt? En hoe kan de effectiviteit worden geanalyseerd? Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. socialmediamarketing, zoekmachineoptimalisatie, online advertising, contentcreatie, online interactie en influencermarketing.
Visueel communicerenIn deze module leer je alles over visuele communicatie. Theorieën, universele ontwerpprincipes en handige feitjes en weetjes worden helder uiteengezet. Na afloop kun je weloverwogen beslissingen nemen rond de esthetiek en begrijpelijkheid van mediaproducten.
TouroperatingDe module behandelt het gehele touroperatingsproces. Daarbij is aandacht voor het strategisch beleid (missie, visie, keuzeprocessen, consumentengedrag, ICT-ontwikkelingen), inkoop en contracting, productie, distributie, verkoop en de operationele invulling, communicatie en het vermarkten van producten. Bovendien is er in deze module uitgebreid aandacht voor bestemmingsmanagement (destination management). Hierbij leer je over het managen, beïnvloeden en coördineren van alle aspecten van een bestemming die bijdragen aan de beleving van een toerist. Ook leer je daarbij rekening houd met de wensen en belangen van zowel de toeristen als de lokale bevolking, de economie en de leefomgeving.
Praktijkintegratiemodule Online marketing toerismeIn de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht bedenk je een innovatieve of moderne marketingtool op basis van technologische ontwikkelingen en trends om van een bestaand of (ver)nieuw(d) product of dienst de aandacht of verkoop te verbeteren. Je presenteert deze keuze richting management/ICT met visualisatie van de tool en houdt daarbij rekening met de kosten van het gekozen instrument en privacy wetgeving.
Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het lesgeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen en hebt meteen alles in huis om van je studie een succes te maken.
Voor toelating tot deze opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een vooropleiding op HAVO-/MBO-niveau gewenst.
Iedere module wordt afgerond met een praktijkopdracht. Kijk voor de bijbehorende examenkosten onder Studieduur en kosten.
Starten op ieder gewenst moment waar en wanneer het uitkomt. Met online begeleiding van ervaren docenten.
Tijdens je opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.
Trainingen