Hoewel je het in deze digitale tijd misschien niet verwacht, wordt de rol van de sales- en accountmanager...
Hoewel je het in deze digitale tijd misschien niet verwacht, wordt de rol van de sales- en accountmanager weer groter. De klant wil persoonlijk worden...
Hoewel je het in deze digitale tijd misschien niet verwacht, wordt de rol van de sales- en accountmanager weer groter. De klant wil persoonlijk worden aangesproken en niet door een robot. Door je sales-...
Hoewel je het in deze digitale tijd misschien niet verwacht, wordt de rol van de sales- en accountmanager weer groter. De klant wil persoonlijk worden aangesproken en niet door een robot. Door je sales- en onderhandelvaardigheden te finetunen, zorg je er voor dat de klant voor jouw product of dienst kiest en niet die van de concurrent.
Misschien gaat het juist tegen je verwachtingen in, maar gedurende 2018 zal het gebruik van bots - computerprogramma’s die zelfstandig taken uitvoeren - alleen maar afnemen, en de rol van de sales- en accountmanager weer groeien. De klant wil weer persoonlijk worden benaderd door de expert die hem begrijpt en die net dat beetje extra geeft. Bij die persoonlijke benadering hoort ook een persoonlijk contact. Waren eerder Facebook en Twitter nog populair, nu winnen de korte berichtjes via bijvoorbeeld WhatsApp of Messenger steeds meer terrein. Langere berichten kun je via de populaire videomail versturen, ideaal voor de gemakzuchtige mens van tegenwoordig. Organisaties worden steeds vaker benaderd door persoonlijk contact op te nemen met individuele werknemers . Zorg er dus voor dat je weet wie er verantwoordelijk zijn voor de inkoop en vergroot zo je kans op succes.
Stond eerder de salesmanager onderaan de ranglijst, nu vervult deze een steeds belangrijkere rol. In de zakenwereld neemt de competitie toe en de winstdoelstellingen worden hoger. Om klanten binnen te halen en vast te houden zijn er - zoals alleen de trends al laten zien - steeds meer vaardigheden vereist. Goed opgeleide sales- en accountmanagers zijn daarom van toenemend belang en organisaties zullen steeds meer investeren in goede trainingen voor deze sleutelfiguren.
Startende verkoper? Dan is deze training er voor jou! Tijdens deze praktijkgerichte training komen alle verkoopvaardigheden aan bod. Met behulp van een trainingsacteur en rollenspellen leer je om een verkoopgesprek volledig te doorgronden. Hierdoor ben je in staat om producten en diensten op aantrekkelijke wijze aan klanten te verkopen.
Tijdens deze training van twee dagen leer jij hoe je effectief kunt onderhandelen. De focus ligt op de beroepsmatige onderhandeling met klanten, leveranciers, collega’s, leidinggevenden of deelnemers aan projecten. Maar of je nu gaat onderhandelen vanuit je beroep of in privésituaties, deze vaardigheden zullen altijd van pas komen.
Wil je klanten overtuigen dat jouw producten en diensten het beste zijn? Met consultative selling laat je klanten inzien waarom ze voor jou moeten kiezen. Zeer waardevol, gezien de vele producten en diensten in de markt. In deze training leer je om op allerlei manieren meer te halen uit een klantrelatie.