Nieuw bij Schoevers: de Schoevers Competentiescan

Wil jij weten waar je goed in bent, en waar je je nog verder in kunt ontwikkelen? Doe de Schoevers Competentiescan! Hiermee doe je waardevolle kennis op waarmee je je verder kunt ontwikkelen. Ook kun je de uitslag in sommige gevallen gebruiken om je te laten registreren in het Schoevers Kwaliteit Register (SKR®). Lees meer en schrijf je in!

Waarom de Schoevers Competentiescan gebruiken?

Als managementondersteuner heb je veel verschillende verantwoordelijkheden: van organiseren tot communiceren tot klantgericht handelen. Je moet stressbestendig zijn en proactief handelen, maar ook aandacht hebben voor kwaliteit. Kortom: je moet veel kunnen. Maar hoe weet je welke van deze dingen je al goed kan, en welke nog minder?

Je komt erachter met de Schoevers Competentiescan. De Schoevers Competentiescan geeft je inzicht op welke competenties je sterk scoort en welke je nog kunt ontwikkelen. Je competenties zijn je kennis, vaardigheden en persoonlijke eigenschappen die van belang zijn om je functie succesvol te kunnen uitoefenen.

Laat je registreren in het Schoevers Kwaliteit Register

Daarbij kun je met de Schoevers Competentiescan aantonen dat je werkt op een bepaald niveau. Hiermee zorg je ervoor dat je je kunt registreren in het Schoevers Kwaliteit Register. Dit geldt alleen voor de eerste registratie, niet voor je herregistratie. Benieuwd in welke gevallen je een bewijs van de Schoevers Competentiescan kunt inzetten? Bekijk hier de verschillende situaties. Lees hier aan welke voorwaarden je score moet voldoen om je Schoevers Competentiescan te kunnen gebruiken voor het Schoevers Kwaliteit Register.

Hoe brengen we het niveau van je competenties in kaart?

Als je je aanmeldt voor de Schoevers Competentiescan, krijgen jij en je leidinggevende (dat kan de manager zijn die je ondersteunt, of je teamleider) allebei digitaal een door Schoevers opgestelde competentievragenlijst. Nadat de vragenlijst en de testen zijn ingevuld ontvang jij een persoonlijke rapportage waarin je je eigen score ziet, en de score die je manager gegeven heeft. Jouw Competentiescanrapport is de basis voor een ontwikkelgesprek met je manager en in overleg bepalen jullie op welke punten jij je verder kunt ontwikkelen en hoe je dat gaat doen. 

Uit onderstaande competentie-set wordt afhankelijk van de inhoud van je functie een digitale vragenlijst samengesteld met 6-8 competenties die het best aansluiten op jouw rol. De competenties die we kunnen meten zijn:

  • Plannen en organiseren
  • Organisatiesensitiviteit
  • Klant- en servicegerichtheid
  • Aandacht voor kwaliteit
  • Proactief handelen
  • Opbouwen en onderhouden van relaties
  • Persoonlijk leiderschap
  • Stressbestendigheid
  • Projectmanagement
  • Vakgerichte kennis en vaardigheid
  • Nederlands
 

Heb je nog vragen over de Schoevers Competentiescan? Bel ons dan op 035 - 7 506 140 of mail naar info@schoevers.nl. Onze opleidingsadviseurs vertellen je graag meer!

Deel dit artikel
Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen per mail. Je kunt ook het contactformulier invullen. Ook zijn wij op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar via onze social media kanalen FacebookTwitter en LinkedIn.
 

info@opleiding.nl



KVK-nummer: 17113834

Interessante artikelen

Management en bedrijfskunde
Zo creëer je een lerende organisatie
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Waarom omscholen naar de zorg?

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Onmisbare kennis en vaardigheden voor iedere zorgmanager

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Het nieuwe werken: trends en ontwikkelingen binnen zorgmanagement

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder